هد‌ف‌گذاری ایران‌ برای جذب بازار ترانزیت مسافر هوایی‌ منطقه

خبرگزاری فارسمراسم توسعه پروازهای ایران و آلمان و رشد صنعت گردشگری دو کشور، امروز با حضور جمعی از دست‌اندرکاران شرکت هواپیمایی ماهان و مسئولان فرودگاه‌های دوسلدورف و مونیخ آلمان برگزار شد.

در این مراسم مدیر توسعه فروش و بازاریابی ماهان اظهار داشت: رشد پروازهای ایران به آلمان فرصت مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری دو کشور است.

حسینی بیان کرد: در سال گذشته میزان تجارت اقتصادی بین ایران و آلمان‌ 2.3 میلیارد دلار بود که این در شرایط تحریم مطلوب ارزیابی می‌شود و حدود 15 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه از سال 2004 پرواز خود را به آلمان با پرواز دوسلدورف آغاز کردیم، گفت: مونیخ مقصد دوم ما در آلمان است.

مدیر توسعه فروش و بازاریابی ماهان با بیان اینکه از اواخر اسفند 93 پروازهای تهران-مونیخ از سوی شرکت هواپیمایی ماهان راه‌اندازی شد، بیان کرد: درحال حاضر هفته‌ای دو پرواز تهران-مونیخ و تهران-دوسلدورف توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود که مقرر شده است پروازهای مونیخ به 3 پرواز در هفته افزایش یابد.

حسینی بیان کرد: همچنین پرواز تهران به میلان از اواخر خردادماه و پرواز تهران-آتن از اوایل تیرماه راه‌اندازی خواهد شد.

وی به ورود هواپیماهای جدید ایرباس 600-340 اشاره کرد و افزود: ورود این 8 فروند هواپیما در سال جاری موجب شد، میزان جابه‌جایی مسافر ماهان 30 درصد افزایش یابد؛ ایرباس‌هایی که به تازگی وارد ناوگان شده‌اند هرکدام حدود 316 صندلی دارند.

مدیر توسعه فروش و بازاریابی ماهان با بیان اینکه درحال حاضر 62 فروند هواپیما در ناوگان هواپیمایی ماهان فعال است‌، افزود: در حال حاضر در تمام پروازهای خود به فرانسه هم از هواپیماهای بزرگ استفاده می‌کنیم.

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم معاون بازرگانی فرودگاه دوسلدورف، مدیر فروش و بازاریابی این فرودگاه و مدیر بازاریابی فرودگاه مونیخ نیز سخنرانی کردند.

معاون بازرگانی فرودگاه دوسلدورف در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی در این فرودگاه‌ گفت که طبق قوانین دولت خود عمل می‌کنیم و امید داریم با اجرای مذاکرات 1+5 مشکلات سوخت‌گیری هواپیماهای ایران در فرودگاه‌های اروپایی رفع می‌شود.

بنابراین گزارش یکی از متقاضیان اصلی پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به آلمان، چینی‌ها هستند؛ این ایرلاین‌‌ به سه نقطه پروازی در چین (شانگهای، پکن و گوآنگجو) پرواز دارد، ضمن آنکه به دلیل مقرون‌به صرفه بودن نرخ پرواز در مسیر‌ هوایی تهران تا آلمان، چینی‌ها ترجیح می‌دهند، به جای استفاده از فرودگاه امارات، به امارات، از ایران برای سفر به آلمان استفاده کنند و بدین ترتیب ایران گام‌های بلند خود را برای جذب بازار ترانزیت مسافر هوایی‌ منطقه طبق اهداف سند چشم‌انداز بر‌می‌دارد.

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *