رشد 9 درصدی مسافر ان هواپیمایی در مسیر مشهد

محمدباقر قاسم زاده افزود: این تعداد مسافر با دو هزار و 937 پرواز طی روزهای 25 اسفند گذشته تا 14 فروردین ماه جاری جا به جا شدند لذا شمار پروازها نیز رشدی هفت درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد : طی این مدت 244 پرواز فوق العاده برقرار شد که از این تعداد 92 مورد آن پروازهای داخلی و 52 پرواز خارجی بود.

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی بیشترین تعداد پروازهای فوق العاده فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد را به ترتیب در مسیرهای تهران، تبریز، کیش، اهواز و اصفهان برشمرد.

وی آمار مسافران ورودی به مشهد را نیز در این مدت 213 هزار و 610 نفر ذکر و بیان کرد: این تعداد با هزار و 464 پرواز به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد وارد شدند.

قاسم زاده افزود: از این تعداد 169 هزار و 360 مسافر داخلی و 44 هزار و 250 نفر هم آمار مسافران ورودی خارجی به مشهد بوده است.

وی تعداد پروازهای خروجی از فرودگاه مشهد را نیز هزار و 474 مورد ذکر و بیان کرد: از این طریق 215 هزار و 230 مسافر مشهد را به مقصد سایر نقاط ترک کرده اند.

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی شمار مسافران داخلی خروجی از مشهد را نیز در این ایام 170 هزار و 230 نفر و زائران خارجی خروجی از مشهد را 45 هزار نفر ذکر کرد.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرترافیک ایران روزانه به حداقل 170 و حداکثر 240 پرواز خدمات هوانوردی ارائه نموده و بطور متوسط روزانه 22 هزار مسافر داخلی و خارجی از این فرودگاه استفاده می کنند.

فرودگاه مشهد با سه پایانه مسافربری داخلی، خارجی و حج در مجموع 68 هزار متربع مساحت دارد. این فرودگاه با 37 محل پارک هواپیمای پهن پیکر و بدنه متوسط به 34 مسیر داخلی و 20 مسیر خارجی پرواز مستقیم دارد. 17 شرکت هواپیمایی داخلی و 10 شرکت هوایی خارجی در فرودگاه مشهد برنامه پرواز روزانه دارند.

شرکتهای هواپیمایی ایرتور، ماهان، زاگرس، تابان و آسمان نیز در این فرودگاه دارای آشیانه تعمیرات و پایگاه هواپیما هستند.

ایرنا

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *